Nainen jäätelökioskilla Porvoossa. LEHTIKUVA / AKU HÄYRYNEN

Professori IL:lle: Tästä syystä kioskien jäätelöpallot ovat isoja

Myynnin professorin mukaan suurella annoskoolla kioskit haluavat perustella jäätelön hintaa.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kioskien jäätelöpallojen suuren koon taustalla on myyntiin liittyvä psykologinen peruste, sanoo myynnin johtamisen professori Petri Parvinen Helsingin yliopistosta Iltalehdelle.

– Psykologisesti ilmiössä on kyse siitä, että suurella jäätelöpallolla kioskit haluavat perustella korkeampaa hintaa.

Parvisen mukaan jäätelökioskit haluavat, että asiakas tekee mahdollisimman suuren kertaostoksen. Hänen mukaansa kate jäätelöpallossa on hyvä, sillä jäätelö ei ole kovin kallista.

– Lisäkustannuksia ei tule paljoakaan, vaikka jäätelöön laitettaisiin paljon lisägrammoja.

Professorin mukaan isot jäätelöpallot houkuttelevat myös asiakkaita. Kanta-asiakkaiden määrä jäätelökioskeilla on vähäinen, joten edellisten asiakkaiden isot jäätelöpallot saattavat edesauttaa ostopäätöstä.

Parvinen muistuttaa myös, että asiakas maksaa jäätelön lisäksi käyttötilanteesta.

 

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)