Verkkouutiset

Tutkimus: teinit eivät erota Googlen mainoksia hakutuloksista – viidennes pitää kaikkea totena

Tuoreen brittitutkimuksen mukaan vain alle kolmannes nuorista teini-ikäisistä pystyy erottamaan mainosten ja hakutulosten eron.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Britanniassa viestintää valvova viranomainen OfCom on julkaissut tutkimuksen, jonka mukaan vain 31 prosenttia 12–15 -vuotiaista teini-ikäisistä pystyy erottamaan Googlen hakukoneen mainokset varsinaisista hakutuloksista, kertoo teknologiasivusto EnGadget.

Erottamisongelmien lisäksi 19 prosenttia nuorista uskoo kaikkien hakutulosten olevan totta.

Nuoremmilla tulosten erottaminen oli ymmärrettävästi vielä vaikeampaa. Iältään 8-11 -vuotiaista lapsista vain 16 prosenttia pystyi kertomaan näkivätkö he mainoksen vai hakutuloksen.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)