Marimekko avaa myymälöitä maailmalla, mutta Suomessa ”markkinatilanne heikko”

Marimekon tavoitteena on avata tänä vuonna yhteensä 15–25 uutta Marimekko-myymälää ja shop-in-shopia. Näistä 1–3 olisi yhtiön omia myymälöitä.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Aasian-Tyynenmeren alue on yhtiön toiseksi suurin markkina-alue. Yhtiön tavoitteena on avata alueella tänä vuonna kuusi uutta myymälää, joista kaksi Japanissa, kaksi Hongkongissa, yksi Manner-Kiinassa ja yksi Etelä-Koreassa.

Melbournessa Marimekko etsii parhaillaan liikepaikkaa toiselle myymälälle. Australian-myymälöitä lukuun ottamatta kaikki Marimekko-myymälät Aasian-Tyynenmeren alueella ovat jälleenmyyjien omistamia.

Pohjois-Amerikassa yhtiö keskittyy tänä vuonna on shop-in-shop-yhteistyöhön. Tavoitteena on avata 10 Marimekko-shop-in-shopia vuoden loppuun mennessä

Pohjois-Euroopassa Marimekko keskittyy tänä vuonna omien myymälöiden toiminnan, verkkokaupan sekä tavarataloyhteistyön kehittämiseen. Avauksia on suunnitelmissa neljä, joista kolme shop-in-shopeja.

Suomessa vähittäiskaupan markkinatilanne on Marimekon mukaan tällä hetkellä erittäin heikko.

Marimekko-konsernin liikevaihto kasvoi viime vuonna 6 prosenttia 25,5 miljoonaan. Tuloa jäi tappiolle tasan yhden miljoonan, kun edellisvuonna voittoa kertyi 1,1 miljoonaa.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)