Aamulla katsotaan sää ja pörssikurssit, illalla etsitään seuraa

Videomateriaalin toistamiseen käytettävät mediasoittimet kuluttavat 50 prosenttia kaikesta mobiililaitteiden dataliikenteestä, kertoo Citrixin Mobile Analytics Report.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Sekä Twitter että Facebook ovat hiljattain tukeneet videoiden suosion kasvua helpottamalla videomateriaalin jakamista palveluissaan. Videoiden osuus kaikesta sosiaalisten verkkopalvelujen aiheuttamasta tiedonsiirrosta on kasvanut 32 prosenttiin.

Kuvien osuus on 63 prosenttia tekstimuotoisen datan jäädessä vaivaiseen viiteen prosenttiin.

Sosiaalisen median sovellusten osuus kaikesta mobiililiikenteestä on Euroopassa noin 18 prosenttia.

Mobiilimainostajat saavuttavat nykyään lähes kaksinkertaisen yleisön vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Tästä huolimatta mobiilimainonnan osuus dataliikenteestä jää alle kahteen prosenttiin.

Mobiilipalveluiden ruuhkapiikit jakautuvat arkipäivinä eri alan palveluihin kellonajasta riippuen. Aamulla ja päivällä etsitään asiasisältöä, illalla keskitytään viihteeseen.

Aamulla tutkaillaan säätietoja ja talousalan palveluita sekä uutisia. Seuranhakupalveluihin hakeudutaan tyypillisesti kello kymmenen aikaan illalla ja puolenyön aikaan kiinnostavat aikuisviihdepalvelut.

Citrixin Mobile Analytics Report kootaan ByteMobile-järjestelmällä, joka seuraa anonyymisti 3G- ja 4G-verkkojen tietoliikennettä ympäri maailmaa. Järjestelmän tuottamaa raporttia täydentävän kuluttajatutkimuksen toteutti Citrixin pyynnöstä Wakefield Research.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)