Verkkouutiset

Pukuvalmistaja: Suomalaiset miehet eivät lue muotilehtiä

Suomalaiset miehet eivät pukuvalmistaja Turon mukaan juttele ystäviensä kanssa vaatteista, vaan luottavat oman puolisonsa ja myyjän ammattitaitoon.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Suomalaisen miehen vaateostoksiin vaikuttaa pukuvalmistaja Turon mukaan eniten oma puoliso, ja toiseksi tärkein vaikutus on kaupan myyjällä. Naiset sen sijaan pitävät myyjää tärkeämpinä tietolähteinä vaate-esitteitä, merkkien omia nettisivuja, ystävien suosituksia sekä muotilehtiä.

Turon toimitusjohtajan Janne Antikaisen mukaan naiset ovat kiinnostuneempia vaatteista ja käyvät vaateostoksilla hieman luontevammin kuin miehet. He ovat usein ottaneet asioista selvää jo etukäteen.

– Miehet eivät keskustele vaatteista ystäviensä kanssa eivätkä juuri lue muotilehtiä tai esitteitä, joten he luottavat asiakaspalvelijan ammattitaitoon ja kaipaavat myyjän tukea ostotilanteessa, Antikainen kertoo Turon tiedotteessa.

Neljä viidestä suomalaismiehistä tekee Turon mukaan vaateostoksensa perinteiseen tyyliin vaateliikkeessä. Miesten ostospaikkoja ovat tavaratalot, useita merkkejä myyvät vaatekaupat sekä kansainvälisten vaateketjujen liikkeet.

– Henkilökohtainen palvelu on edelleen tärkeässä asemassa, vaikka verkkokaupalla onkin merkittävä rooli. Erityisesti alle 40-vuotiaat miehet ovat kiinnostuneita etsimään tietoa verkosta, mutta ostokset tehdään kaupassa. Ruotsissa ja Norjassa miehet ovat siirtyneet entistä enemmän ostamaan vaatteitaan verkosta. Tähän suuntaan Suomessakin ollaan menossa, Antikainen kertoo.

M3 Research Finland tutki Turon toimeksiannosta suomalaisten miesten pukeutumista. Tutkimukseen vastasi 853 miestä ja 400 naista.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)