Koko ensi vuoden kestävä kampanja muistuttaa arjen jokapäiväisten ostopäätösten vaikutuksesta Suomen työllisyyteen. Kampanja kutsuu mukaan kuluttajat, tuottajat ja valmistajat ympäri Suomen.
– Haluamme herätellä kuluttajia laajalla rintamalla kaikkialla Suomessa pohtimaan heidän omia vaikutusmahdollisuuksiaan Suomen työllisyyteen. Kotimaisilla tuotteilla ja designilla on valtava merkitys kotimaiselle työlle, toimitusjohtaja Tero Lausala Suomalaisen Työn Liitosta painottaa.
Suomalaisen työn puolesta lanseerattu kampanja muistuttaa suomalaisen työn merkityksestä ja sen eri muodoista. Suomalaisen Työn Liiton julkaisemat laskelmat osoittavat, että jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluja, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. Kevään aikana kampanja kutsuu suomalaiset mukaan ideoimaan uusia keinoja suomalaisen työn tukemiseksi.
– Jokainen kuluttaja voi omalla kauppareissullaan jo nyt tukea suomalaista työtä. Tutut merkit kertovat kaupoissa kotimaisuudesta, suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla, Ruokakesko Oy:n tavarakaupan johtaja Ari Akseli sanoo.
Suomalaisen työn arvostusta korostavassa laajassa yhteistyössä ovat mukana suomalaisten elintarvikevalmistajien ja käyttötavarateollisuuden kärkiyritykset yhdessä K-citymarketien, K-supermarketien, K-marketien ja K-extrojen sekä Suomalaisen Työn Liiton kanssa. Kampanja on avoinna myös uusille yrityksille ja yhteisöille.