Alkoholibyrokratia kevenee hieman – anniskeluluvan hakemista helpotetaan

Aluehallintovirastot vähentävät hakemuslomakkeiden liitteenä toimitettavien asiakirjojen määrää.

Aluehallintovirastot tiedottivat perjantaina, että jatkossa alkoholijuomien anniskelu- tai vähittäismyyntiluvanhakijan ei enää tarvitse toimittaa hakemuksen liitteenä otetta kauppa-, yhdistys- tai säätiörekisteristä. Viranomainen hankkii tiedot suoraan rekisteristä.

Henkilöyhtiöiden ei virastojen mukaan myöskään enää tarvitse toimittaa hakemuksen liitteenä omavaraisuustodistuksia ja otteita holhousasioiden rekisteristä, vaan aluehallintovirasto hankkii nämä tiedot suoraan rekistereistä.

Luvanhakijoille alkoholilainsäädännössä asetetut luvansaannin edellytykset pysyvät ennallaan. Hakijan vastuulla on viastojen mukaan huolehtia, että rekisteritiedot ovat ajan tasalla.

Kommentit