Wolt-kuskilla omat liikennesääntönsä – sai sakot

Ruokalähetti vaihteli vuorotellen jalankulku- ja ajorväylien välillä sekä lopulta ajoi päin punaisia.
Wolt-lähetti ajoi päin punaisia. (Kuvakaappaus videolta. X/Pasterstein)
Wolt-lähetti ajoi päin punaisia. (Kuvakaappaus videolta. X/Pasterstein)

Helsingin liikevalvonnan päällikkö, ylikomissario Dennis Pasterstein on julkaissut viestipalvelu X:ssä viideon otsikolla ”Sooloilua!” sähköpyöräilevästä Wolt-ruokalähetistä. Lähetti tallentui eilen 22. kesäkuuta puoli neljän aikoihin Etelärantaa pitkin ajaneen poliisipartion etukameraan..

Videolla näkyy, että kuljettalla on varsin valikoiva käsitys liikennesäännöistä. Ensin hän ajaa sähköpyörällään Kauppatorilta jalankulkijoiden seassa suojatietä pitkin. Sitten lähetti kääntyy suojatien keskisaarekkeelta ajoradalle Pohjoisesplanadille ohittaen punaisiin pysähtyneen kaksikerroksisen kiertoajelubussin ajaen itse päin punaisia Pohjoisesplanadin ja Unioninkadun risteyksessä.

– Raportti kentältä: Ajoi sähköpyörällä vasten punaista liikennevaloa. Linja-auto peitti näkyvyyden suojatielle. 16 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, kertoo Pasterstein.

Vaarallinen tilanne tallentui poliisin kameraan.
Väsyneenä ajaminen vastaa pahimmillaan päihtyneenä ajamista.
Oulun poliisi on kohdannut useita nastarenkailla kesäkuussa ajavia kuljettajia.
Mainos