K-ryhmä kertoo alentaneensa ruokakaupoissaan kaikkien K-Menu-tuotteiden hintaa. Hinnanalennukset entiseen verrattuna ovat keskimäärin viisi prosenttia, suurimmillaan 30 prosenttia.
Noin 200 tuotteen K-Menu-sarja kattaa arjen edullisia perustuotteita, pääosin elintarvikkeita Viimeisen puolen vuoden aikana K-Menu-tuotteiden myynti on kasvanut 30 prosenttia. Nyt tehtyjen hinnanalennusten lisäksi Keskon mukaan K-ryhmässä on laskettu viimeisen puolen vuoden aikana yli 4000 eri päivittäistavaratuotteen hintaa, muun muassa Pirkka-tuotesarjassa.
– Ruoan hinta on monelle asiakkaalle jokapäiväinen seurannan kohde ja K-Menu-tuotteiden kasvanut menekki osoittaa, että arjen edullisille tuotteille on nyt kysyntää. Tähän haluamme K-ruokakaupoissa vastata entistä paremmin alentamalla koko K-Menu-sarjan tuotteiden hintoja, Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Harri Hovi kertoo tiedotteessa.
Ruoan hinnan seuranta ja arviointi on ruokakaupassa jokapäiväistä toimintaa. Hintojen nousu ja lasku ovat tulleet arkipäiväksi, kun tuotteiden kustannukset vaihtelevat voimakkaasti.
– Pääperiaatteena on se, että mahdollisten raaka-aineiden tai tuotantokustannusten hintojen laskusta hyötyvät ensisijaisesti asiakkaat.
– Tuoreen kyselymme mukaan lähes 90 prosenttia asiakkaista seuraa ja hyödyntää tarjouksia, sanoo Hovi, jonka mukaan tarjouksia tullaan lisäämään.