Posti järjesti keväällä jakelureittinsä uudelleen ja sen jälkeen 2-3 prosenttia lähetyksistä myöhästyi reippaasti joinakin viikkoina. Päivittäisissä tilastoissa koko maan lähetyksistä jäi jakamatta keskimäärin 1,5 prosenttia samana päivänä. Postin mukaan jakeluongelmat ovat yksittäisiä ja paikallisia.
Postin jakelujohtaja Juhani Vuola myöntää lehdessä, että loppukesästä jopa yli kaksi prosenttia lähetyksistä jäi jakamatta. Elokuussa 85 prosenttia postinumeroista jaettiin virheittä ja suurin osa ongelmista keskittyi jakelujohtajan mukaan pariinkymmeneen toimipaikkaan.
PAU:n tiedottaja Juha Pöyry sanoo lehdessä, ettei ymmärrä, miksi (Postin) johto ei puutu jakelun laatuongelmiin.
– Henkilökunnalta tulee meille jatkuvasti viestiä siitä, että myöhästymisiä ei pitäisi vähätellä. Ei ole meillä Postissa kenenkään etu, että asiakkaita lähtee, hän sanoo.
Kentällä kaikki eivät myöskään ole suunnattoman ihastuneita Postin uusiin palvelukokeiluihin.
– Se on aina jostain pois, jos postinjakaja lähtee leikkaamaan nurmikkoa. Hoidettaisiin nyt ensin tämä nykyinen työ kunnolla, sanoo Postin Keski-Suomen alueen pääluottamusmies Harri Manninen Maaseudun Tulevaisuudessa.
Viime viikolla Posti ilmoitti laajentavansa palvelukonseptiaan pihojen haravointiin.





