HUS Kiinteistöt Oy:n tekemästä rekrytointikampanjasta on noussut kohu sosiaalisessa mediassa, uutisoi Iltalehti.
Kiinteistöyhtiön kampanja pyöri jo viime syksynä, mutta vartiointialaan viime aikoina liittynyt negatiivinen uutisointi nosti kampanjan jälleen esille. Alun perin someen tehdyllä kampanjalla oli tarkoitus tavoitella työvoimapulasta kärsivälle alalle uusia tekijöitä.
Sairaaloihin vartijoita tarvitaan puolestaan niin potilaiden kuin terveydenhuollon ammattilaistenkin arjen turvaamiseen.
– Perustehtävä on varmistaa häiriötön sairaalatoiminta. Tehtävä on vaativa, sillä sairaalaympäristö ei ole helppo ja vaatii erityisosaamista, kommentoi HUS Kiinteistöjen toimitusjohtaja Juha Tiuraniemi Iltalehdelle.
HUS Kiinteistöjen rekrytointikampanjan videot alkavat sanoilla ’’me vartijat olemme arjen turva’’. Yhdellä videolla esitetään työtehtävänä tilanne, jossa vartijat käyttävät voimakeinoja. Video on herättänyt keskustelua siitä, houkutellaanko vartijoita töihin käyttämään voimakeinoja.
– Viime lauantain järkyttävä tapahtuma Iso Omenan kauppakeskuksessa on johtanut luonnollisesti meilläkin keskusteluihin vartijoiden kanssa. Sairaalaympäristössä on erityisen tärkeää ottaa huomioon asiakkaiden heikentynyt toimintakyky, Tiuraniemi kertoo.





