Asiakas ostoksilla Espoon Lidlissä. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

HS: Ruoan hinta Suomessa hämmästyttää Lidlin uutta toimitusjohtajaa

Conor Boylen mukaan halpakauppaketjun markkinaosuus voi kasvaa 12-13 prosenttiin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Lidl Suomen uusi pohjoisirlantilainen toimitusjohtaja Conor Boyle kertoo Helsingin Sanomille, että Lidl kilpailee jatkossakin edullisilla hinnoilla ja haluaa haastaa suomalaisia ruokakaupan jättiläisiä.

Puoli vuotta Suomessa ollut Boyle kertoo myös hämmästyneensä Suomen korkeista hinnoista.

– Tavoitteenamme on edelleen olla Suomen halvin. Tosin, täytyy sanoa, että hämmästyin siitä, kuinka kallista ruoka on täällä verrattuna Pohjois-Irlantiin, hän toteaa HS:lle.

Cheddarjuuston hintalapusta Boyle lähetti jopa kuvan tuntemalleen belfastilaiselle valmistajalle, koska tuotteen hinta Suomessa hämmästytti häntä kovasti.

– Suomen markkinoilla juusto on edullinen, mutta Irlannissa se oli ehkä 30 prosenttia halvempi. Ei ole tietenkään reilua vertailla kahta eri maata, koska täällä palkat, verot, toimituskulut ja logistiikkakulut ovat korkeampia kuin Pohjois-Irlannissa.

Lidlin tavoitteena on markkinaosuuden kasvattaminen Suomessa. Tällä hetkellä se on 9,8 prosenttia.

– Meillä ei ole mitään tarkkaa tavoitetta, mutta jos laajentuminen jatkuu samaan tahtiin, voisi markkinaosuutemme kasvaa 12–13 prosenttiin, Boyle arvioi.

 

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)