Alexander Stubb: Onko helpompi olla pääministeri kriisiaikana?

Ex-pääministerin mukaan ulkoinen uhka saa enemmistön toivomaan valtionjohtajalle menestystä tehtävässä.
Alexander Stubb. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
Alexander Stubb. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Suomen entinen pääministeri, Firenzen EU-yliopiston professori Alexander Stubb pyytää Twitterissä seuraajiltaan kommentteja esittämäänsä hypoteesiin.

Hän vertailee pääministerin tehtävää kriisiaikana ja normaalina aikana.

– Helpompi olla pääministeri kriisissä, varsinkin kun uhka on ulkoinen, Stubb esittää ensimmäisen tilanteen.

– Vaikeampi johtaa rakennemuutosta, kun uhka on olennaisesti sisäinen, hän nostaa toisena esille normaaliaikojen tilanteen.

Ex-pääministeri esittää väitteen.

– Ensimmäisessä enemmistö haluaa sinun menestyvän. Jälkimmäisessä enemmistö haluaa sinun epäonnistuvan. Ajatuksia?

Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Mainos