Verkkouutiset

S-ryhmän myynti yli 11 miljardia ja verkkokaupan kasvu 45 prosenttia

Laajentuneet aukioloajat ja halvemmat hinnat lisäsivät myyntiä S-ryhmän mukaan.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

S-ryhmän vähittäismyynti kasvoi viime vuonna kaksi prosenttia hieman yli 11 miljardiin euroon. Ryhmän mukaan laajentuneet aukioloajat, halvemmat hinnat ja esimerkiksi pukeutumisen valikoimien kehittyminen lisäsivät asiakasmääriä ja kasvattivat viime vuoden myyntiä.

– Myyntimme kasvoi hyvin sekä päivittäistavara- että käyttötavarakaupassa. Arviomme mukaan olemme onnistuneet edelleen kasvattamaan päivittäistavarakaupan markkinaosuuttamme, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä kertoo tiedotteessa.

S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti Suomessa kasvoi 3,8 prosenttia 6,78 miljardiin euroon. Käyttötavarakaupassa myynti kasvoi 3,9 prosenttia 1,24 miljardiin euroon.

Viime vuosi piristi S-ryhmän mukaan selvästi myös ruoan verkkokauppaa.

– S-ryhmän ruoan verkkokaupan myynti kasvoi noin 45 prosenttia edellisvuodesta. Vaikka myyntimäärä on vielä melko vähäinen, suunta on oikea ja strategiamme mukainen, Heikkilä kertoo.

S-ryhmän mukaan kauppojen aukiolojen vapauttaminen vei pienemmiltä kaupoilta niille sääntelyllä luodun kilpailuedun. Muutos on vaikuttanut myös S-ryhmän pienmyymälöiden myyntimääriin, mutta niiden tilanne on ryhmän mukaan kokonaisuutena hyvä.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)