Neuvotteluihin kutsuttavista 200 työskentelee henkilöasiakkaiden asiakaspalvelu- ja myyntiorganisaatiossa ja 140 it-palveluissa.
If aikoo keskittää henkilöasiakkaidensa palvelukeskukset Espooseen ja Turkuun. Neuvottelujen piirissä oleville tarjotaan mahdollisuutta siirtyä Turun toimipisteeseen.
Tarkoituksena on yhtiön mukaan parantaa asiakaskokemusta tiivistämällä asiakaspalvelun ja sitä tukevien toimintojen yhteistyötä. Toimintojen keskittämiseen on yhtiön mukaan syynä myös asiakkaiden konttorikäyntien väheneminen ja toimipaikkaverkoston maantieteelliset päällekkäisyydet.
It-toimintojen yt-neuvottelujen perusteena on toimintojen pohjoismainen uudelleenorganisointi ja yhteispohjoismaisiin tietojärjestelmiin siirtyminen. Henkilöstön vähennystarpeeksi If arvioi enimmillään 20 henkeä.
Syyskuun lopussa Ifin henkilöstömäärä Suomessa oli 1 742 henkeä.





