Verkkouutiset

Valtioneuvosto käynnisti Taas mennään -kampanjan. Twitter

Koronakampanja floppasi – #eimennä jyräsi somessa

Vastakampanjan huomio ylitti valtioneuvoston Taas mennään -kampanjoinnin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Valtioneuvosto, liikenneministeriö, Traficom ja väylävirasto käynnistivät viikon lopulla 250 000 euroa maksaneen Taas mennään –kampanjan. Siinä toivotettiin matkustajia takaisin koronaturvallisille matkoille. Kampanjavideoilla nähtiin muun muassa rock-konsertti, mummola ja työpaikka, joissa ”sinua odotetaan”.

Mitä sinä olet kaivannut – keikkoja, työkavereita, kaukana asuvia isovanhempia? Sinua odotetaan, kampanjassa todetaan.

Korkeiksi nousseista tartuntamääristä ja menehtyneiden lisääntymisestä huolissaan olevat sanoivat somessa kampanjaa irvokkaaksi. Se saikin eräänlaisen vastakampanjan tunnuksenaan #eimennä.

#eimennä oli sunnuntaina twitterissä trendanneiden hashtagien listalla, mutta #taasmennään puuttui sieltä.

Ei mennä -vastakampanja syntyi ilmeisesti alla toisena näkyvästä nimimerkki TH:n twiitistä. Siinä pyydettiin kertomaan, mihin kukin ei aio mennä, ennen kuin koronatartuntojen määrä laskee.

Vastauksissa oli muun muassa seuraavia:

– #eimennä ravintolaan, leffaan, shoppailemaan, kyläilemään, juhliin, julkisiin liikennevälineisiin eikä varsinkaan mihinkään massatapahtumiin kuten messuille, konsertteihin yms.
– #eimennä elokuviin, uimahalliin, tapahtumiin, konsertteihin, teattereihin, ostoskeskuksiin, juhliin eikä muuallekaan vapaa-ajalla missä oman perhepiiriin ulkopuolisia sisätiloissa. Aina maski päällä.
–  Oikeesti tää ei voi olla totta vaan joku on kaapannut noiden tilin. Vastaavaa olis jos natsit mainostas ilmasia junamatkoja viettämään rentouttavaa leiriviikonloppua.
– #eimennä ei. En ole 1,5 vuoteen käynyt uimahallissa, kuntosalilla, teatterissa, konserteissa – enkä käy. En käy sukujuhlissa, ostoskeskuksissa, enkä taaskaan tapaa kouluikäistä tyttärentytärtäni. Uskotteko että tätä riskiryhmään 1 kuuluvaa liikuntarajoitteista alkaa jo ahdistaa?
– Hei boomerit, ottakaa coolimmin – kylmiöissä.
– Vaikka hallitus haluaa levittää koronaa väestössä, en osallistu siihen kampanjaan.
– #eimennä julkiseen liikenteeseen, ravintolaan, keikalle,teatteriin, leffaan, kahvilaan, kampaajalle, kauppaan, konserttiin, museoon, hotelliin, näyttelyyn, ryhmäliikuntaan, kirjastoon. #eimennä minnekään jos ei ole aivan pakko! Ja jos on pakko niin vain #ffp3 naamalla.

Ylilääkäri Harri Tohmo ihmettelee twitterissä, ettei THL:n suositus yhä käyttää kasvomaskia julkisessa liikenteessä välity ministeriön kampanjasta lainkaan. Hän ja lastenlääkäri Heikki Korvenranta kauhistelevat etusivun lehtimainosta, jossa Citymarketin kassalla ”kivan jäljillä” on kahdeksan ihmistä, joista kenelläkään ei ole maskia. Tohmo arvelee käytössä olleen sama mainostoimisto kuin valtioneuvostolla.
 

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)