Yli 700 sähköpotkulautailijaa sai sakot neljässä päivässä

Poliisin mukaan tulokset puhuvat karua kieltään.
Sähköpotkulautailija Turussa. Kuvituskuva. LEHTIKUVA / RONI LEHTI
Sähköpotkulautailija Turussa. Kuvituskuva. LEHTIKUVA / RONI LEHTI

Poliisi on valvonut tällä viikolla tehostetusti sähköpotkulautailijoiden liikennekäyttäytymistä. Valvonnan ensimmäisen neljän päivän aikana poliisi on kirjoittanut sähköpotkulautailijoille yhteensä 712 sakkoa tai liikennevirhemaksua.

Valvonnan tuloksia esittelee Poliisihallituksen poliisitarkastaja Heikki Kallio viestipalvelu X:ssä.

– Neljä päivää olemme nyt valvoneet ja tulokset puhuvat karua kieltään, Kallio toteaa.

Hänen jakamassaan kaaviossa on eritelty, mistä syistä sakkoja ja liikennevirhemaksuja on määrätty. Ylivoimaisesti yleisin syy on ollut jalkakäytävällä ajaminen (18 sakkoa ja 4465 liikennevirhemaksua). Muita yleisiä rikkeitä ovat olleet yksisuuntaista pyöräkaistaa tai ajokaistaa väärään suuntaan ajaminen, matkustajien kuljettaminen ja punaisia päin ajaminen.

Poliisi on valvonnan aikana havainnut myös kuusi viritettyä sähköpotkulautaa.

Oulun poliisi on kohdannut useita nastarenkailla kesäkuussa ajavia kuljettajia.
Poliisin mukaan ajoneuvon takarengas oli lähes sileä.
Ryöstöyrityksen uhri kertoo joutuneensa putkaan reseptilääkkeidensä takia.
Mainos