Suomi vähentää venäläisten viisumien vastaanottoa

Ulkoministeri Pekka Haaviston mukaan muutokset astuvat voimaan syyskuun alussa.
Liikennettä Vaalimaan rajanylityspaikalla Virolahdella. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI
Liikennettä Vaalimaan rajanylityspaikalla Virolahdella. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI

Ulkoministeri Pekka Haaviston (vihr.) mukaan Suomi alkaa rajoittaa venäläisten viisumien vastaanottamista. Suomi rajaa viisumien vastaanoton kymmeneen prosenttiin nykyisestä.

Ulkoministerin mukaan muutokset astuvat voimaan syyskuun alussa. Hallitus kokoontui tiistaina Säätytaloon käsittelemään venäläisten matkailijoiden viisumeja.

– Tämä tarkoittaa sitä, että muut viisumityypit, vierailu sukulaisten luona, perhekontaktit, työssäkäynti, opiskelu ja tämäntyyppiset, niitä preferoidaan ja niille tulee nyt enemmän aikaa, Haavisto sanoi kokouksen jälkeen.

Tällä hetkellä Suomi ottaa päivittäin vastaan noin tuhat viisumihakemusta Venäjältä.

Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Mainos