Puolueet maanantaina koolle puhumaan sähkökriisistä

Pääministeri kutsui parlamentaarisen kokouksen kiivaiden eduskuntapuheiden jälkeen.
Eduskuntatalo Helsingissä. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
Eduskuntatalo Helsingissä. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Pääministeri Sanna Marin (sd.) on kutsunut kaikki puolueet kokoon maanantaiksi keskustelemaan ratkaisusta sähkön hintakriisiin.

Asiasta twiittaa SDP:n varapuheenjohtaja Matias Mäkynen. Hänen mukaansa sähkön hintakatto on yksi mahdollinen keino tilanteeseen reagoimiseksi.

SDP esitti tänään väliaikaisen sähkön hintakaton asettamista kotitalouksille, joka olisi alle 20 senttiä kilowattitunnilta.

Valtiovarainministeri Annika Saarikon (kesk.) mukaan esityksestä pitäisi päättää parlamentaarisesti.

– Hienoa, että asia lähti etenemään nopeasti esityksemme myötä, Matias Mäkynen tviittaa.

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo huomautti tänään eduskunnan keskustelussa, että kokoomus on esittänyt sähkön hintakattoa jo aiemmin syksyllä.

LUE MYÖS:
”Onhan tämä käsittämätöntä. Missä tämän maan hallitus on?”
Kotitalouksille ehdotetaan määräaikaista sähkön hintakattoa

Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Mainos