Petteri Orpo: Hallituksen velkapolitiikka jättää raskaan perinnön

Valtion ensi vuoden talousarvio on 8,1 miljardia euroa alijäämäinen.
Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo Eurooppa-foorumissa Turussa. LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN
Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo Eurooppa-foorumissa Turussa. LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kommentoi hallituksen budjettipäätöksiä.

– Suomalaisilla on edessään kova talvi, tukea tarvitaan, se on selvä. [Sanna] Marinin hallituksen neljän vuoden velkapolitiikka jättää kuitenkin raskaan perinnön.

– Kokoomus lähtee siitä, että myös tulojen kasvattamiseen pitäisi panostaa. Se on ainoa tapa turvata suomalaisten hyvinvointi, Orpo kirjoittaa Twitterissä.

Hallitus esitteli tänään ensi vuoden talousarvion, joka on 8,1 miljardia euroa alijäämäinen. Talousarvion mukainen valtion velka nousee ensi vuoden lopussa jo noin 146 miljardiin.

LUE MYÖS:
Hallitus ottaa uutta velkaa 8,1 miljardia euroa

Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Mainos