Eduskunta äänesti tänään sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps.) luottamuksesta.
Vasemmistoliiton eduskuntaryhmä esitti Rydmanille epäluottamuslausetta. Epäluottamuslause liittyi sosiaali- ja terveysjärjestöjen STEA-avustusten myöntämiskriteereihin.
Äänestyksessä Rydmanin luottamuksen puolesta äänesti 88 kansanedustajaa. Epäluottamuksen puolesta äänesti 74 kansanedustajaa. Tyhjää äänesti 11 kansanedustajaa ja äänestyksestä oli poissa 26 kansanedustajaa.
Hallituspuolueista kokoomus, perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit äänestivät Rydmanin luottamuksen puolesta. Myös Timo Vornanen äänesti luottamuksen puolesta.
Oppositiopuolueista SDP, vihreät, keskusta ja vasemmistoliitto puolestaan äänestivät epäluottamuslauseen hyväksymisen puolesta.
Tyhjää äänestivät RKP:n eduskuntaryhmä, kokoomuksen eduskuntaryhmästä määräaikaisesti erotettu Pihla Keto-Huovinen ja Liike Nytin kansanedustaja Hjallis Harkimo.