Espooseen avautuneen Biltema-ketjun myymälän yhteydessä on kahvila, joka houkuttelee asiakkaita hyvin edullisin kahvilahinnoin.
Asiasta kertoo Helsingin Sanomat, jonka mukaan markkinointikikka näyttää myös toimivan, sillä asiakkaita saapui tasaisena virtana keskellä arki-iltapäivää.
Esimerkiksi kahvi ja pulla maksavat rautakauppaketjun kahvilassa yhteensä euron ja lettu hillolla ja pehmiksellä kolme euroa. Keino on tuttu Ikeasta, joka on jo vuosia tarjonnut halpoja lihapullia ja hodareita.
Tutkija Essi Pöyry Helsingin yliopiston Kuluttajatutkimuskeskuksesta sanoo HS:ssä, että yritykset voivat myydä sisäänheittotuotteitaan jopa tappiolla, eikä se ole ongelma isoille ketjuille. Tärkeintä on saada ihmisiä paikalle, jotta nämä ostaisivat muutakin.
Pöyryn mukaan Ikea-kikalla moni saadaan ostamaan enemmän kuin ajatteli ja lisäksi mukana tuodaan yhden ostajan sijaan usein koko perhe.
Ruotsalaisketju kertoo sivuillaan, että Biltema Café rakennetaan jokaisen uuden tavaratalon yhteyteen.