Verkkouutiset

Tutkimus paljasti: Hillary Clintonin kampanja ei puhunut politiikasta vaan henkilöistä

USA:n demokraattien presidenttiehdokas keskittyi henkilö- ja lokamainoksiin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Wesleyan Media Project on julkistanut tutkimuksensa, jossa analysoitiin USA:n kahden presidenttiehdokkaan mainokset ja mediajulkisuus. Wesleaynin kaksi johtopäätöstä ovat:

* Hillary Clintonin yllätyshäviöt nähtiin osavaltioissa, joissa hän ei mainostanut (viimeistä viikkoa lukuun ottamatta).

* Hillary Clintonin sanomasta puuttui poliittinen sisältö tavalla, jota ei oltu nähty ainakaan neljässä edellisessä presidenttikisassa.

Donald Trumpin mainoksista 70 prosentissa keskityttiin poliittisiin teemoihin. Hillary Clintonilla vastaava osuus oli 25 prosenttia.

Donald Trumpin mainoksista reilut 10 prosenttia käsitteli henkilöä. Hillary Clintonin mainoksista henkilöön keskittyi yli 60 prosenttia.

Henkilömainoksissa kyse oli lähinnä Clintonin Trumpia henkilökohtaisesti arvostelleista ja pilkanneista mainoksista – kuten alla näkyvässä Mirrors-mainoksessa – sekä jonkin verran Clinton-biografioista. Trumpin poliittisten näkemysten kumoaminen jäi vähälle.

– Sanomalla on merkitystä, ja loputtomasti toistettu sanoma ei auta ellei se saa vastakaikua riittävältä joukolta oikeita äänestäjiä. Clintonin tiimin sanoma Trumpin soveltumattomuudesta presidentiksi ei ehkä ollut tarpeeksi, tutkimuksessa todetaan.

Tutkimusta on USA:ssa uutisoitu jopa ihmetellen, että Hillary Clinton ilmeisesti todella pyrki tekemään kaikki presidenttikampanjan mahdolliset virheet.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)