Petteri Orpo: Suuri enemmistö, suuri päätös

Kokoomusjohtaja kiittää eduskuntaa puoluerajojen yli ulottuneesta Nato-yhteistyöstä.
Äänestystulos Natoon liittymisen puolesta 1. maaliskuuta 2023. LEHTIKUVA / HEIKKI SAUKKOMAA
Äänestystulos Natoon liittymisen puolesta 1. maaliskuuta 2023. LEHTIKUVA / HEIKKI SAUKKOMAA

Eduskunta on keskiviikkona hyväksynyt Suomen liittymisen puolustusliitto Naton jäseneksi äänin 184–7.

– Suuri enemmistö, suuri päätös, kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kommentoi äänestystulosta Twitterissä.

Julkaisussaan Orpo kiittää suomalaisia vahvasta tuesta Natoon hakeutumisessa sekä eduskuntaa puoluerajojen yli ulottuneesta yhteistyöstä.

Eduskunnan äänestyksessä tyhjää äänesti yksi kansanedustaja ja poissa oli seitsemän kansanedustajaa.

LUE MYÖS:
Eduskunta hyväksyi Suomen Nato-jäsenyyden äänin 184–7

 

Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Hallitus päätti, että kansliapäälliköistä koostuva työryhmä tekee kriteereistä esityksen.
Mainos