Eduskunta on keskiviikkona hyväksynyt Suomen liittymisen puolustusliitto Naton jäseneksi äänin 184–7.
– Suuri enemmistö, suuri päätös, kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kommentoi äänestystulosta Twitterissä.
Julkaisussaan Orpo kiittää suomalaisia vahvasta tuesta Natoon hakeutumisessa sekä eduskuntaa puoluerajojen yli ulottuneesta yhteistyöstä.
Eduskunnan äänestyksessä tyhjää äänesti yksi kansanedustaja ja poissa oli seitsemän kansanedustajaa.
LUE MYÖS:
Eduskunta hyväksyi Suomen Nato-jäsenyyden äänin 184–7
Eduskunta hyväksyi Suomen Nato-jäsenyyden äänin 184-7. Suuri enemmistö, suuri päätös.
Kiitos suomalaisille vahvasta tuesta ja eduskunnalle yhteistyöstä yli puoluerajojen. pic.twitter.com/nO8O13kJma— Petteri Orpo (@PetteriOrpo) March 1, 2023
Se on siinä. #nato #otan pic.twitter.com/pRpdbzM4pe
— Sinuhe Wallinheimo (@swheimo) March 1, 2023