Nordean verkko- ja mobiilipankissa oli maanantaina häiriö, jonka vuoksi osa asiakkaista ei päässyt kirjautumaan palveluihin. Pankki tiedotti häiriöstä verkkosivuillaan.
Verkkosivujen häiriöilmoituksia keräävän Downdetector-sivuston mukaan häiriö alkoi kello 11 jälkeen aamupäivällä. Palveluun oli kirjattu yli 2 500 häiriöilmoitusta.
Nordean viestinnästä kerrottiin Verkkouutisille hieman ennen kello 13, että vika on saatu korjattua. Myös Downdetector-palveluun tulleiden häiriöilmoitusten määrä on vähentynyt huomattavasti.
Pankki ei ole kommentoinut, mistä maanantainen häiriö johtui.
Nordean verkkopankissa on ilmennyt lukuisia ongelmia viime kuukausina. Viime syksynä pankin verkkopalveluissa ilmeni häiriöitä useana päivänä peräkkäin. Syyksi paljastuivat palvelunestohyökkäykset.
LUE MYÖS:
Nordean asiakkaat uhkaavat siirtää rahansa muualle – näin pankki vastaa
Eikö verkkopankki toimi? Näissä tilanteissa voit vaatia pankilta hyvitystä
Nordean tiedot vuotivat ulkopuolisille – asiakkaat voivat vaatia korvauksia
Artikkelia päivitetty 17.2.2025 kello 13.00: Lisätty tieto, että Nordean mukaan häiriö on korjattu.