Ministeriulostulo: ”Kannatan Suomen Nato-jäsenyyttä”

Valtiovarainministeri Annika Saarikko (kesk.) sanoo kannattavansa Suomen Nato-jäsenyyttä.
Valtiovarainministeri Annika Saarikko eduskunnan suullisella kyselytunnilla Helsingissä 5. toukokuuta 2022. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI
Valtiovarainministeri Annika Saarikko eduskunnan suullisella kyselytunnilla Helsingissä 5. toukokuuta 2022. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI

Valtiovarainministeri Annika Saarikko (kesk.) vahvistaa kannattavansa Suomen Nato-jäsenyyttä. Hän kertoo asiasta Twitter-päivityksessään.

– Kannatan Suomen Nato-jäsenyyttä. Maailma on muuttunut. Emme voi jäädä paikoilleen. Porukassa on parempi kuin yksin. Ratkaisu ei olisi ketään vastaan. Se on Suomen ja suomalaisten puolesta. Vapauden ja turvallisuuden puolesta, Saarikko kirjoittaa.

Monet hallituksen ministerit eivät ole tähän mennessä halunneet ilmaista vielä selkeää kantaansa Suomen mahdolliseen Nato-jäsenyyteen.

 

Yhdysvaltojen nykyhallinnon tapa jakaa Naton kokonaispelote tavanomaisiin aseisiin ja ydinpelotteeseen ei ole niin yksinkertaista.
Nykyinen turvallisuustilanne on niin monimuotoinen, että kenraali kysyy syömmekö droonisoppaa veitsellä ja presidentti edellyttää ettei pahaan voi vastata pelkällä hyvällä.
Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Mainos