Kissojen kanssa pelataan digipelejä

Pahvilaatikko on kissan mielestä kuitenkin edelleen kuuminta hottia.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Teleoperaattori DNA:n tuoreessa kyselyssä joka neljäs vastaaja kertoo seuraavansa eläinaiheisia tilejä sosiaalisessa mediassa. Lähes joka viides kertoo itse julkaisevansa omasta lemmikistään sisältöjä somessa. Kuitenkin vain muutama harva kertoo perustaneensa lemmikilleen oman some-kanavan.

Naiset ja nuoret ovat DNA:n mukaan muita kiinnostuneempia seuraamaan ja julkaisemaan eläinaiheisia sisältöjä.

Suomalaiset ovat yhtiön mukaan somessa niin sanottuja aktiivisia seuraajia, joille on tyypillistä seurata muiden julkaisuja mutta julkaista itse hyvin. Naiset julkaisevat miehiä enemmän sisältöä sosiaaliseen mediaan.

Lemmikit otetaan mukaan myös digitaaliseen elämään. Esimerkiksi kissoille on olemassa pelejä, joissa lemmikki voi tassullaan yrittää pyydystää ruudulla vilistäviä hiiriä tai kaloja. Kolme prosenttia kyselyyn vastanneista kertoo lemmikkinsä pelaavan pelejä.

– Arviomme mukaan lemmikin omaa some-tiliä tai pelaamista koskevat luvut ovat eläintalouksien kohderyhmään suhteutettuna kuitenkin yli kaksinkertaisia. DNA:n viimevuotisessa selvityksessä 44 prosentilla vastaajista oli lemmikki, joten lähes joka kymmenennessä lemmikkitaloudessa eläimen kanssa pelataan jotakin digitaalista peliä. Toki pahvilaatikko on kissan mielestä varmasti edelleen kuuminta hottia, DNA:n Senior Customer Insight Manager Janina Merenheimo kertoo tiedotteessa.

Kyselyn toteutti DNA:n toimeksiannosta Nepa Insight Oy. Tiedonkeruu toteutettiin online-paneelissa maaliskuun lopussa. Vastaajamäärä oli 1036.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)