Kimmo Sasi: Kannattaisiko SDP:n ja vasemmistoliiton yhdistyä?

Konkaripoliitikon mukaan vasemmistoliitto on kuihtumassa.
Perinteinen Helsingin työväen ja vasemmiston vappukulkue järjestäytyi Hakaniemen torilla Helsingissä vapunpäivänä 1. toukokuuta 2018. Kuvituskuva. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
Perinteinen Helsingin työväen ja vasemmiston vappukulkue järjestäytyi Hakaniemen torilla Helsingissä vapunpäivänä 1. toukokuuta 2018. Kuvituskuva. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Kokoomuksen ex-poliitikko Kimmo Sasi pohtii Twitterissä, kannattaisiko vasemmistoliiton yhdistyä SDP:n kanssa.

– Vasemmistoliiton edeltäjä SKDL sai 49 paikkaa 1945. Nyt puolue 11 paikkaa ja paikatta 5/12 vaalipiirissä, Sasi kommentoi puolueen heikkoa tulosta.

Vasemmistoliiton kannatus eduskuntavaaleissa jäi tasan seitsemään prosenttiin. Verrattuna vuoden 2019 vaaleihin puolueen kannatus heikkeni 1,1 prosenttiyksiköllä.

Vasemmistoliitto menetti viisi kansanedustajan paikkaa.

– Loppukuihtuminen näköpiirissä. Kannattaisiko yhdistyä SDP:n kanssa? Vai onko profiilin muutos työväenpuolueesta niin suuri, että sittenkin vihreiden kanssa, Sasi pohtii.

 

Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Hallitus päätti, että kansliapäälliköistä koostuva työryhmä tekee kriteereistä esityksen.
Miapetra Kumpula-Natri on valittu Teknologiateollisuuden johtajaksi.
Mainos