Puhelin pöydällä. PIXABAY

IS: Pankin chatbotilta raatorehellinen vastaus

Nordean asiakas sai virtuaalineuvojalta erikoisen kommentin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Ulkomailla asuva Jaakko kertoo Ilta-Sanomille tilanteestaan Nordea-pankin kanssa. Hän yritti tunnistautua Nordean avulla päästäkseen Suomi.fi-palveluun hoitamaan asioitaan, mutta jostain syystä tunnistautuminen tökki.

Jaakko koetti selvittää tilanteeseen syytä pankistaan. Kun puhelinjono asiakaspalveluun oli pitkä, Jaakko turvautui Nordean Nova-nimiseen chatbottiin.

Virtuaalipalvelijakaan ei kuitenkaan osannut auttaa ongelmassa.

– Pitäisi varmaan olla miljonääri, että pankkia kiinnostaisi, Jaakko lopulta tokaisi botille.

– Kyllä vain, Nova vastasi.

IS:n mukaan testissä chatbotilta sai myös muita vastauksia, joista tuli vaikutelma rikkaiden asiakkaiden suosimisesta.

Nordean mukaan chatbot oppii koko ajan uusia asioita ja sen toiminta kehittyy.

– Useampi henkilö työskentelee chatin kehittäjänä ja sen kautta ratkaistaan koko ajan enemmän asiakkaiden kysymyksiä, viestintäjohtaja Riikka Taivassalo sanoo.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)