Eduskunnan puhemies Matti Vanhanen (kesk.) tapaa ensi viikon lopulla Unkarin parlamentin delegaation koskien Suomen Nato-jäsenyyden ratifiointia Unkarissa, Iltalehti kertoo.
– Unkarin suurlähettiläältä oli tänään aamulla tullut minulle kirje, joka oli Unkarin parlamentin puhemiehen pyynnöstä välitetty. Heillä on toive siitä, että saisivat tapaamisen kanssani ensi viikolla, Vanhanen sanoi keskiviikkona IL:n mukaan.
Vanhanen korostaa, että hänellä ei ole eduskunnan puhemiehenä minkäänlaista neuvotteluroolia asiassa.
Unkari on Turkin ohella ainoa Nato-maa, joka ei ole ratifioinut Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyksiä.
Puolustusministeri Antti Kaikkonen (kesk.) sanoo IL:lle olevansa valmis tapaamiseen unkarilaisten kanssa, mikäli he niin haluavat.