ABC ei ole aikeissa luopua ikonisesta peukalologostaan. LEHTIKUVA / OLLI HÄKÄMIES

IL: ABC lopettaa peukkuenergiaa-mainoslauseensa

Syynä ovat kielteiset mielikuvat.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Liikennemyymäläketju ABC luopuu ”peukkuenergiaa”-iskulauseensa käytön markkinoinnissaan, kertoo Iltalehti.

Syynä ovat ”peukku”-sanaan viime aikoina liitetyt mielikuvat. Sana ”peukku” on tullut tunnetuksi alfa-PVP -muuntohuumeen lempinimenä. Tästä syytä myös liikennemyymäläketjun iskulause on herättänyt ihmisissä kielteisiä mielikuvia.

– Ymmärretään, että tämä on aika ikävä ilmiö niille, joilla se on lähipiirissä. Voidaan olla toistaiseksi ilman sitä termiä. Ei se nyt varmaan meidän bisnekseen vaikuta puolin tai toisin, en sitä oikein usko, ABC:n markkinointipäällikkö Timo Jalo kommentoi IL:lle.

Slogan ehti olla ketjun käytössä useamman vuoden ajan. Sitä alettiin käyttää ennen kuin sana ”peukku” tuli yleisesti tunnetuksi muuntohuumeen nimenä.

ABC on joutunut kielteisen julkisuuden kohteeksi myös sen takia, että sen logona on peukaloa esittävä symboli. Logo on ollut käytössä jo 2000-luvun alusta alkaen. Ketjun suunnitelmissa ei ole luopua logostaan.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)