”Hyvin onnistunut ensivierailu” – Elina Valtonen ulkoministerinä Ruotsissa

Tuore ulkoministeri tapasi kollegansa Tobias Billströmin.
Elina Valtonen ja Tobias Billström. www.twitter.com/elinavaltonen
Elina Valtonen ja Tobias Billström. www.twitter.com/elinavaltonen

Ulkoministeri Elina Valtonen (kok.) teki tänään keskiviikkona ensivierailunsa Ruotsiin.

Keskustelujen aiheina olivat muun muassa kahdenväliset suhteet, ajankohtaiset turvallisuuspoliittiset kysymykset sekä alueellinen yhteistyö.

– Erittäin onnistunut ensivierailu Ruotsiin. Kiitos (ulkoministeri) Tobias Billströmille hyvistä keskusteluista. Ruotsi on Suomen lähin kumppani. Odotan innolla kahdenvälisten suhteidemme edistämistä yhdessä, Elina Valtonen sanoo Twitterissä.

Hänen mukaansa on tärkeää, että Ruotsista tulee Naton jäsen ennen puolustusliiton Vilnassa järjestettävää huippukokousta.

Valtonen tekee ensivierailunsa Viroon torstaina 22. kesäkuuta.

Pääministerin mukaan Wille Rydmanin esittämistä avustuskriteereistä eri ole hallituksessa sopua.
Valtiovarainvaliokunta sai valmiiksi mietintönsä valtion toisesta lisätalousarviosta.
Tilanteeseen tarvitaan ratkaisu nopeasti, sanoo Jarno Limnell.
Mainos