HUS-yhtymä on yksi Apottia käyttävistä organisaatioista. LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN

HS: Apotti keskeyttää työnteon seitsemän miljoonaa kertaa vuodessa

Ex-diagnostiikkajohtajan mukaan kyseessä on silti parannus.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojärjestelmä Apotti keskeyttää työnteon noin 3,7 miljoonaa kertaa puolessa vuodessa. Laskennallisesti se tarkoittaa noin seitsemää miljoonaa kertaa vuodessa. Asiasta kertoo Helsingin Sanomat.

Aihetta kommentoi viestipalvelu X:ssä myös Kelan pääjohtaja HUS-yhtymän entinen diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen.

– Apotti varoittaa, kun se epäilee virhettä. Osa suosituksista on niin sanottuja keskeyttäviä ilmoituksia, jotka estävät kirjausten jatkamisen.

Ero aiempaan on merkittävä. Tilanne ei kuitenkaan ollut hyvä ennen Apottiakaan, sillä ennen nykyisen järjestelmän käyttöönottoa keskeytyksiä oli huomattavasti enemmän.

– Parannusten jälkeen Apotti keskeyttää ammattilaisten työt enää noin 3 660 603 kertaa puolessa vuodessa. Tämä on parannus, sillä aiemmin vastaava luku oli miltei kuusi miljoonaa, Lehtonen huomauttaa.

Apottia käyttää terveydenhuollossa nykyisin noin 45 000 ammattilaista.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)