Apotin käyttöönotto ei ole sujunut odotusten mukaisesti. LEHTIKUVA / MARTTI KAINULAINEN

Apottiin upposi 800 miljoonaa euroa – ”ei lisää tuottavuutta toivotulla tavalla”

Uuden potilastietojärjestelmän käytössä on ilmennyt vakavia ongelmia.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Potilastietojärjestelmä Apottiin on uponnut rahaa noin 800 miljoonaa euroa. Tietojärjestelmä on nostattanut terveydenhuollon ammattilaisissa tunteita ja järjestelmää on pidetty epäonnistuneena.

Asian ottaa puheeksi Twitterissä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen.

– Minusta on joka tapauksessa selvää, että tuo arviolta n. 800 milj. euron investointi ei lisää sairaanhoidon tuottavuutta toivotulla tavalla, Lehtonen tviittaa.

Hän viittaa Helsingin Sanomissa julkaistuun artikkeliin. Artikkelin mukaan Apotti-järjestelmän käytössä on ilmennyt merkittäviä ongelmia, jonka vuoksi sote-alan työntekijöiden työskentely on vaikeutunut ja potilaiden turvallisuus on jopa vaarantunut.

Osa terveydenhuollon ammattilaisista kokee, että Apotissa havaitut ongelmat on haluttu lakaista piiloon eikä ongelmiin ole puututtu riittävästi.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)