Antti Lindtman luopuu Vantaan valtuuston puheenjohtajan tehtävästä

SDP:n puheenjohtaja jatkaa rivivaltuutettuna.
Antti Lindtman. LEHTIKUVA / RONI REKOMAA
Antti Lindtman. LEHTIKUVA / RONI REKOMAA

Vantaan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Antti Lindtman (sd.) ilmoitti maanantaina 18. syyskuuta valtuuston kokouksessa luopuvansa puheenjohtajan tehtävästä.

– Hän jatkaa tehtävässä siihen saakka, kunnes uusi puheenjohtaja on valittu, kaupunginvaltuusto kertoo tiedotteessa.

Lindtman valittiin 1. syyskuuta SDP:n puheenjohtajaksi.

Lindtman kertoo Vantaan Sanomille, että hän haluaa keskittyä puolueen puheenjohtajan tehtävään ”110 prosenttisesti”.

– Sdp on pääoppositiopuolue ja tavoitteemme on nousta suurimmaksi puolueeksi, pääministeripuolueeksi. Oppositiojohtajan tehtävä vaatii niin paljon aikaa ja energiaa, että valtuuston puheenjohtajan tehtävä ei ole sovitettavissa yhteen sen kanssa, hän toteaa.

Hän kertoo aikovansa jatkaa rivivaltuutettuna.

Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Mainos