Annika Saarikko jatkaa keskustan puheenjohtajana

Istuva puheenjohtaja voitti selvästi vastaehdokas Paavo Väyrysen.
Annika Saarikko. LEHTIKUVA / LAURI HEINO
Annika Saarikko. LEHTIKUVA / LAURI HEINO

Keskustan puheenjohtaja, valtiovarainministeri Annika Saarikko on valittu jatkokaudelle puoluekokouksessa Lappeenrannassa.

Puheenjohtajavaalissa Saarikko sai 1 341 ääntä. Vastaehdokas Paavo Väyrynen sai 151 ääntä.

Saarikko on toiminut keskustan puheenjohtajana syyskuusta 2020 lähtien. Hänet valittiin kansanedustajaksi ensimmäisen kerran vuonna 2011.

Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Mainos