Verkkouutiset

Markkinointiviestintäala haluaa palkankorotuksia

Toimihenkilöliitto ERTO ja sen jäsenjärjestö MaMa ovat antaneet markkinointiviestinnän, markkinointitutkimuksen ja digimedian aloille palkankorotussuosituksen.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Suosituksen mukaan henkilökohtaisia palkkoja ja taulukkopalkkoja korotetaan lokakuun alusta alkaen 0,4 prosenttia. Palkankorotussuositus pohjautuu työmarkkinakeskusjärjestöjen työllisyys- ja kasvusopimukseen.

Markkinointiviestinnän toimialoilla keskikuukausipalkka oli syyskuussa 2993 euroa. Alan työntekijöistä 20 prosenttia saa menestyksen perusteella bonuksia.

ERTO:n ja MaMan julkaisemassa suosituksessa kerrotaan tehtävänimikekohtainen peruspalkkataso ja annetaan vähimmäissuositus palkankorotusten suuruudesta.

ERTO:n tavoitteena on saada alalle yleissitova työehtosopimus. Omalla työehtosopimuksella varmistettaisiin, että tälläkin alalla saadaan työelämän perusasiat kuntoon. Esimerkiksi palkankorotukset annettaisiin kuten muillakin aloilla, sanoo ERTO:n puheenjohtaja Juri Aaltonen.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Viikon suosituimmat videot
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)