Suosituksen mukaan henkilökohtaisia palkkoja ja taulukkopalkkoja korotetaan lokakuun alusta alkaen 0,4 prosenttia. Palkankorotussuositus pohjautuu työmarkkinakeskusjärjestöjen työllisyys- ja kasvusopimukseen.
Markkinointiviestinnän toimialoilla keskikuukausipalkka oli syyskuussa 2993 euroa. Alan työntekijöistä 20 prosenttia saa menestyksen perusteella bonuksia.
ERTO:n ja MaMan julkaisemassa suosituksessa kerrotaan tehtävänimikekohtainen peruspalkkataso ja annetaan vähimmäissuositus palkankorotusten suuruudesta.
ERTO:n tavoitteena on saada alalle yleissitova työehtosopimus. Omalla työehtosopimuksella varmistettaisiin, että tälläkin alalla saadaan työelämän perusasiat kuntoon. Esimerkiksi palkankorotukset annettaisiin kuten muillakin aloilla, sanoo ERTO:n puheenjohtaja Juri Aaltonen.