Verkkouutiset

Suomi voitti digitaalisen viestinnän ykköspalkinnon

Ulkoministeriön toimittaman ThisisFINLAND-maakuvasivuston Suomi-emojit voittivat Berliinissä kansainvälisen digitaalisen viestinnän kilpailun Viral Communications -kategorian pääpalkinnon.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Viestintään ja markkinointiin liittyviä palkintoja on jaettu vuodesta 2011. Niiden arvostuksesta kertoo eri kilpailukategorioissa nimettyjen kampanjoiden ja toimijoiden kova taso. Suomen ulkoministeriön kanssa samassa kategoriassa kilpailivat muun muassa Game of Thrones -sarjan kampanjallaan suuri brittiläinen TV-kanava Sky sekä tunnetut markkinointiviestintätoimistot.

– Suomella on lukuisia vahvuuksia ja myös muutamia heikkouksia, niin kuin kaikilla mailla. Tämä rehellinen ja ei-kiillotettu lähtökohta maakuvaviestinnässä on tuonut meille ennen näkemättömän paljon huomiota, suuret määrät uudenlaisia yhteydenottoja ja yhteistyökuviota sekä myös palkintoja. Tämä kansainvälinen palkinto oli kirsikka kakun päälle, ulkoministeriön maakuvayksikön päällikkö Petra Theman kertoo.

Suomi julkaisi ensimmäisenä maana maailmassa valtiolliset emoji-kuvasymbolit joulukuussa 2015. Suomi-emojikokoelma julkaistiin ulkoministeriön tuottaman ThisisFINLAND-maakuvasivuston joulukalenterina. Emojit tavoittivat maailmalla lähes 200 miljoonaa ihmistä. Kesä-emojit julkaistiin suomalaisuuden päivänä toukokuussa 2016.

Kokoelmassa on yhteensä 49 emojia, jotka ovat ladattavissa ilmaiseksi Finland emojis -sovelluksena Android-laitteisiin Google Play -sovelluskaupasta ja iOS-laitteisiin App Storesta. Emojit voi ladata myös kuvina ThisisFINLAND-maakuvasivustolta osoitteesta finland.fi/emoji.

Suomi-emojit ovat emojitarroja, jotta ne näyttäisivät kaikilla päätelaitteilla samoilta. Suomen hakemukset Unicode-näppäimistöemojeiksi ovat Unicode-konsortion käsittelyssä. Mikäli emojit pääsevät Unicode-emojien joukkoon, ne ovat valmiina kaikkien päätelaitteiden emojinäppäimistöissä ja käytettävissä tekstin joukossa tekstiviesteissä sekä kaikissa sosiaalisen median kanavissa.

Suomi-emojit on piirtänyt ja suunnitellut yhdessä ulkoministeriön kanssa Hasan & partnersin Art Director Bruno Leo Ribeiro.

Digital Communications Awards -palkintoa sponsoroi Quadriga University of Applied Sciences.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)