Brysselin matkailutoimisto VisitBrussels toteutti kaksi kuukautta sitten mainoskampanjan. Siinä ivailtiin kansainvälisille uutisille, jotka olivat varoittaneet terrorismin vaarasta kaupungissa. Bryssel mainittiin Pariisin iskujen jälkeen islamilaisen terrorin tekijöiden yhteydessä.
Daily Caller kertoo Brysseliin kampanjassa pystytetyistä puhelimista, joihin saattoi soittaa mistä tahansa maailmaa ja ohikulkijat vastasivat. Eräistä puheluista koostettiin oheinen mainosvideo.
”Näittekö ihmisiä jotka taistelevat aseilla tai pommeilla?”, eräs soittaja kysyy. ”Eeei! Hyvä Jumala, ei!”, hänelle vastataan nauraen.
Sen jälkeen kun Bryssel yhdistettiin terroritekoihin, esitti kansainvälinen media kaupungin sota-alueena. Halusimme muuttaa tämän vaikutelman rehellisellä vastauksella, mainoksessa kerrotaan.
”Älkää kuunnelko CNN:ää tai BBC:tä tai mitään muuta”, eräälle soittajalle sanotaan.
”Onko turvallista tällä hetkellä?”, muuan soittaja kysyy. ”Totta kai on turvallista, on hyvin turvallista”, hänelle vastataan.
Call Brussels. Visit Brussels. Kiitos soitosta, kuuluvat mainoksen lopputekstit.