Iltalehden mukaan tähän asti alennushintaisia tuotteita on ollut mahdollista löytää joka kuukauden toisena maanantaina, mutta nykyään tuotteiden hintaa alennetaan satunnaisesti aina tarpeen mukaan.
Alkon mukaan halvemmilla hinnoilla ei pyritä edistämään myyntiä, vaan alennushinnat koskevat myynnistä poistuvia tuotteita tai sesonkiajan kausituotteita, kuten glögejä.
Uudistus koskee kaikkia paitsi väkeviä alkoholituotteita ja viinejä, joiden litrahinta on yli 90 euroa pullolta. Lisäksi alkoholilaki myös kieltää kahden tai useamman alkoholijuomapakkauksen tarjoamisen alennettuun yhteishintaan.
Alko kertoo, ettei tuotteiden poistumista aiota etukäteen mainostaa. Tuotteiden poistumisesta ilmoitetaan erikseen jokaisen tuotteen hintalapussa.
Alennuksen suuruus on noin 10-20 prosenttia tuotteen alkuperäisestä hinnasta.