Verkkouutiset

Perikunta on yhä joutunut maksamaan sähkölaskuja. LEHTIKUVA / HEIKKI SAUKKOMAA

IS: Sinikka ei saa purettua kuolleen veljensä sähkösopimusta

Asiakaspalvelu ei naisen mukaan vastaa yhteydenottoihin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Naantalilainen Sinikka Vallin ei ole saanut purettua heinäkuun alussa menehtyneen veljensä sähkösopimusta, kertoo Ilta-Sanomat.

Veljen asunto myytiin elokuussa. Asunnon ostaneen kanssa sovittiin, että perikunta maksaa sähkölaskun elokuun loppuun, jonka jälkeen uusi omistaja hankkii oman sähkösopimuksen. Lupauksista huolimatta ostaja ei tehnyt sopimusta, joten syys–lokakuun maksut oli peritty edelleen suoraveloituksena veljen tililtä

Kuolleella veljellä oli sähkösopimus Vattenfallin kanssa.

– Olen soittanut Vattenfallille kaksi viikkoa enkä ole päässyt sinne läpi puhelimella enkä sähköpostilla. Koska sähkösopimus ei ole minun, pankkitunnuksillani ei pääse kirjautumaan sisään, että voisin muuttaa sopimusta, Vallin kerto IS:lle.

Sopimusta ei ole edelleenkään saatu katkaistua, koska kukaan sähköyhtiöstä ei vastaa puheluihin tai reagoi sähköpostiviesteihin.

Vattenfallin liiketoimintajohtaja Taija Sjöblom pitää tilannetta valitettavana.

– Viime kuukausien aikana sähköyhtiöissä, kuten meilläkin, jonot ovat olleet normaalia pidempiä, koska ihmisillä on tilanteeseen liittyen huomattavasti tavanomaista enemmän kysymyksiä, hän sanoo IS:lle.

Tilanne on hänen mukaansa kuitenkin parantunut, ja viime viikolla keskimääräinen jonotusaika oli yhdeksän minuuttia.

Sinikan kokemus on toisenlainen. Hän kertoo joutuneensa jonottamaan paljon kauemmin. Puheluihin ei silti vastata.

– Sähkölaitokset ovat todennäköisesti hyvin kuormitettuja, mutta kyllä tällaisessa tilanteessa, kun ei itse voi netissä sopimusta purkaa, pitäisi puhelimitse päästä läpi, hän kertoo.

– Alkaa risoa, kun soitan, soitan, soitan ja jonotan. Jos olisin työelämässä, ei työpaikalla pystyisi jonottamaan puhelimessa. Eläkeläisenä on aikaa, mutta meneehän siitä kuitenkin operaattorimaksu.

Perikunnan onneksi yhteys uuteen omistajaan on kuitenkin saatu.

– Perjantaina sain vihdoin uuden omistajan kiinni, kylläkin sähköpostitse. Ensimmäiseen viestiin ei vastattu, minkä jälkeen laitoin toisen viestin ja ilmoitin, että sähköt katkeavat, jos tätä ei hoideta. Hän lupasi hädissään tehdä oman sähkösopimuksen.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)