Hallitus sai eduskunnan luottamuksen äänin 103–73

Eduskunta äänesti hallituksen luottamuksesta välikysymyksen jälkeen.
Eduskunnan istuntosali täysistunnossa Helsingissä. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
Eduskunnan istuntosali täysistunnossa Helsingissä. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Hallitus sai eduskunnan luottamuksen perjantain välikysymysäänestyksessä äänin 103–73.

Kukaan paikalla olleista ei äänestänyt tyhjää. Äänestyksestä oli poissa 23 kansanedustajaa.

Kaikki paikalla olleet hallituspuolueiden edustajat äänestivät hallituksen luottamuksen puolesta.

Kokoomus, perussuomalaiset, kristillisdemokraatit ja liike nyt jättivät välikysymyksen hallituksen epäonnistuneesta vaikuttamisesta EU:n ennallistamisasetukseen.

Opposition mukaan hallitus epäonnistui Suomen edun puolustamisessa komission asetuksessa, joka koskee luonnon ennallistamista.

Veteraanipoliitikon mukaan puolue elää menneisyydessä eikä sillä ole uskottavaa ohjelmaa.
Sosiaali- ja terveysministeri Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74.
Henrik Vuornoksen mukaan on tärkeää, että mahdollisimman moni nuori saa kartuttaa työkokemusta.
Mainos