Korvausten saaminen kevään ja kesän lakkojen takia peruuntuneista Finnairin lennoista on viivästynyt, kertoo Helsingin Sanomat.
Kuluttajaviranomaisen mukaan lentolipun hinta tulisi palauttaa seitsemässä päivässä. HS:n mukaan monet asiakkaat ovat joutuneet odottamaan korvausten saamista useita kuukausia eikä odotus ole vieläkään ohi.
Finnairin viestinnästä kerrotaan HS:lle, että yhtiö käsittelee parhaillaan korvaushakemuksia, jotka ovat pääosin loppukeväältä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaat voivat joutua odottamaan korvausten saamista jopa kolme kuukautta.
Lentoyhtiön mukaan ammattiliiton työtaistelutoimet vaikuttivat kaikkiaan yli 300 000 asiakkaan matkoihin. Lakkojen takia myös korvaushakemuksia on käsiteltävänä moninkertaisesti enemmän normaaliin verrattuna.
Asiakkaan peruuntuneesta lennosta saanut korvaus vaihtelee lennon ja viivästyksen pituudesta riippuen. Vakiomuotoiset korvaukset ovat suuruudeltaan tyypillisesti 250–600 euroa.





