Viron presidentti tekee ensimmäisen vierailunsa Suomeen

Viron presidentti Kersti Kaljulaid vierailee Suomessa ensi torstaina presidentti Sauli Niinistön kutsusta.

Viron presidentti Kersti Kaljulaid tulee vierailulle Suomeen torstaina 20. lokakuuta, kerrotaan presidentin kansliasta. Tämä on hänen ensimmäinen ulkomaanmatkansa presidenttinä ja samalla myös Viron ja Suomen presidenttien ensitapaaminen.

Presidentti Sauli Niinistö ottaa Kaljulaidin vastaan Mäntyniemessä. Keskustelunaiheina ovat presidentin kanslian mukaan muun muassa Suomen ja Viron suhteet, Itämeren turvallisuus sekä ajankohtaiset kansainväliset asiat, kuten Syyrian kriisi ja Ukrainan tilanne.

Kaljulaid tapaa myös eduskunnan puhemiehen Maria Lohelan ja ulkoministeri Timo Soinin.

Mainos