Verkkouutiset

Brändiuudistus on otettu ristiriitaisesti vastaan. Kuvassa teatterin rakennus Espoon Tapiolassa. ESPOON KAUPUNGINTEATTERI

”Varmasti keskustellaan rahojen käytöstä” – Kaupunginteatteri maksoi 40000 euroa &-merkistä

Espoon kaupunginteatterin brändiuudistus on herättänyt kysymyksiä verorahojen käytöstä.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kokoomuksen espoolaiset kansanedustajat Mia Laiho ja Tere Sammallahti ottavat kantaa Espoon kaupunginteatterin brändiuudistukseen.

Teatterin nimen muuttaminen &-merkiksi on herättänyt laajaa keskustelua. Myös uutta &-merkin sisältävää logoa on pidetty harkitsemattoman näköisenä.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)

Sammallahti kommentoi eilen X-viestialustalla, että julkisen sektorin ”brändipöhinä on lähtenyt täysin käsistä”.

– Espoon teatteri käytti kaksi vuotta muuttaakseen toimivan brändin &-merkiksi.

– Jahka projektin hinta selviää, tulen esittämään vastaavan suuruista leikkausta kaupungin &:lle antamaan rahoitukseen, Sammallahti ilmoitti.

Tänään Helsingin Sanomat kertoi, että brändiuudistus, jonka näkyvin osa on kaupunginteatterin muuttuminen &:ksi, eli ”et-merkiksi”, maksoi teatterille yli 38 500 euroa. Suurin osa summasta meni luovaan suunnitteluun ja konsultointiin.

Teatterinjohtaja Erik Söderblom ei osaa sanoa HS:lle, paljonko summasta on kaupungin eli veronmaksajien rahaa.

– Kaikki teatterit toimivat julkisen tuen varassa. Yksikään ei toimisi ilman, hän kuittaa.

Mia Laiho kommentoi X-palvelussa, että on perusteltu kysymys, mihin verorahoja käytetään.

– Espoolaisena veronmaksajana en voi ymmärtää, miten tällaiseen on lähdetty. Oliko tässä edes asiakasraatia mukana vai oliko tämä vain mainostoimiston/johdon välkky idea, Laiho kummastelee.

Kun Laiholle huomautetaan ketjussa, että hän on myös Espoon kaupunginvaltuutettu, jolla on mahdollisuus vaikuttaa rahojen kohdentamiseen, hän vastaa:

– Kyllä, varmasti tullaan keskustelemaan rahojen käytöstä.

Söderblom korostaa HS:ssä, että uusi nimi ei ole päähänpisto, vaan asiaa on pohdittu monelta kantilta. Inklusiivisuutta ja kansainvälisyyttä henkivä & voidaan hänen mukaansa myös ”aivan hyvin lausua Espoon teatteriksi”.

 

 

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Viikon suosituimmat videot
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)