Sähköä tuotettiin Tilastokeskuksen mukaan Suomessa viime vuonna 66,2 terawattituntia. Tuotanto pysyi edellisvuoden tasolla.
Myös uusiutuvilla energialähteillä tuotetun sähkön määrä pysyi myös edellisvuoden tasolla oltuaan 29,6 TWh, joka on 45 prosenttia sähkön tuotannosta.
Kaukolämmön tuotanto kasvoi 10 prosenttia ja teollisuuslämmön tuotanto 2 prosenttia.
Fossiilisten polttoaineiden käyttö kasvoi sähkön ja kaukolämmön tuotannossa, kun kivihiiltä käytettiin sähkön ja lämmön tuotannossa 32 prosenttia edellisvuotta enemmän. Turpeen käyttö sen sijaan väheni kolmella prosentilla.