Timo Soini kertoi Brysselissä myöhään sunnuntai-iltana sanoneensa EU:n ulkoministerien illallisilla, että eurooppalaisten täytyy osoittaa Donald Trumpille Euroopan olevan hyvä diili.
– Sanoin tuolla ääneen, että kun Trump on näitä diilimiehiä, niin meidän täytyy osoittaa, että Europe is a good deal. Ei se sen monimutkaisempaa ole, Soini kertoi Ylelle.
Käytännössä amerikkalaisille kannattaisi Soinin mukaan korostaa vapaakauppaa, turvallisuuspolitiikkaa ja yhteistä arvopohjaa.
Timo Soini sanoi pitävänsä Eurooppaa ja Yhdysvaltoja luonnollisina kumppaneina.