Verkkouutiset

Ministeri arvosteli yksityistä terveysyritystä mainostamisesta. Twitter

TE: Ministeriöiden pr-rahoilla saisi lähes 20000 käyntiä terveyskeskuksessa

Valtionhallinnon kuudessa ministeriössä ja kansliassa ostettiin viime vuonna viestintäpalveluja 1,6 miljoonalla eurolla.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Sosiaali- ja terveysministeri Aki Lindén (sd.) arvosteli keskiviikkona twitterissä yksityisen Terveystalon etusivun ilmoitusta Helsingin Sanomissa. Lindén laskeskeli, että ilmoituksen hinnalla olisi saatu tuhat terveydenhuollon käyntiä.

– Mutta kaupallisella terveydenhuollolla on oma logiikkansa…, ministeri Aki Lindén kirjoitti.

Talouselämän mukaan todellisuudessa etusivun hinnalla olisi ilmeisesti saanut noin 600 terveyskeskuskäyntiä lääkärillä.

TE huomauttaa sosiaali- ja terveysministeriön käyttäneen viime vuonna 151 736 euroa viestintäpalvelujen ostamiseen Keksi Agencyltä. Lisäksi valtioneuvoston kanslia ja kuusi ministeriötä ostivat Ellun Kanoilta palveluja 1,25 miljoonalla eurolla.

Ostojen kohteena olivat ”viestinnän ja markkinoinnin konsultointipalvelut sekä viestinnän ja markkinoinnin kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimukset”. Lisäksi julkisomisteinen Apotti Oy osti vuosi sitten kriisiviestinnän Tekiriltä 185 000 eurolla palveluita.

Talouselämä ynnää, että Aki Lindénin esittämällä laskukaavalla olisi näiden viestintäpalveluiden rahoilla saatu 18 889 terveyskeskuskäyntiä.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)