Tasavallan presidentti palkitsi äitejä

Valtakunnallista äitienpäiväjuhlaa vietettiin Helsingin Säätytalolla.
Tasavallan presidentti Alexander Stubb palkitsi äitejä valtakunnallisessa äitienpäiväjuhlassa Säätytalolla. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER
Tasavallan presidentti Alexander Stubb palkitsi äitejä valtakunnallisessa äitienpäiväjuhlassa Säätytalolla. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

Tasavallan presidentti Alexander Stubb palkitsi sunnuntaina äitienpäivänä 38 äitiä kunniamerkein. Valtakunnallisessa äitienpäiväjuhlassa Helsingin Säätytalolla luovutettiin 37 Suomen Valkoisen Ruusun I luokan mitalia kultaristein sekä yksi Suomen Leijonan ansioristi, ritarikunnat kertovat tiedotteessaan.

Säätytalon juhlan järjestivät Mannerheimin Lastensuojeluliitto yhdessä sosiaali- ja terveysministeriön kanssa. Presidentti Stubb osallistui tilaisuuteen yhdessä puolisonsa Suzanne Innes-Stubbin kanssa. Valtioneuvoston tervehdyksen valtakunnalliseen äitienpäiväjuhlaan toi sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen (kok.) ja juhlapuheen piti Mannerheimin Lastensuojeluliiton puheenjohtaja Mirjam Kalland.

Äitienpäivänä huomioidut äidit ovat tehneet merkittävää kasvatustyötä, osa heistä myös oman perheensä ulkopuolella, tasavallan presidentin kanslia kertoo. Monet kunniamerkin saaneista tekevät vapaaehtoistyötä lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi esimerkiksi järjestöissä ja seurakunnissa.

Iäkkäin tänä vuonna palkittu äiti on 91-vuotias ja nuorin 44-vuotias.

Tasavallan presidentti on palkinnut suomalaisia äitejä vuodesta 1946 lähtien.

Mainos