Kyösti Suokas ei anna tuoreessa blogissaan kovinkaan kiittävää arviota työttömyysturvan aktiivimallista.
– Lain myötä kymmenet tuhannet tosissaan töitä hakevat ihmiset leimataan ilman omaa syytään sosiaalipummeiksi, hän kirjoittaa.
Suokaan mielestä hallitus voisi myös sorvata lain, jossa työtön velvoitetaan karenssin uhalla kaivamaan ojaa ja heti seuraavana päivänä täyttämään edellisenä päivänä kaivamansa ojanpätkä.
– Tällä koirakoululla kovapäisinkin työtön tajuaa asemansa ja arvonsa raharuhtinaitten ja heidän lakeijoidensa hallitsemassa 100-vuotiaassa Suomessa, hän toteaa.